Moje Aukcje - może znajdziesz coś do swojej Mercedes :)

Naprawa/demontaż stacyjki Mercedes W124 200D '89r.

zdjęcia i opis - CODEC

Na samym początku warto zaopatrzyć się w potrzebne narzędzia, a mianowicie: kombinerki, klucz nasadowy 8, śrubokręt krzyżakowy, klucz nasadowy lub płaski 10, drut (druciki) do wyciągnięcia wkładu stacyjki wraz z pierścieniem ochronnym (wykonany ze szprychy rowerowej średnicy 2mm, zaostrzony z obu stron - ja zrobiłem 2 osobne druciki z uwagi na rodzaj kluczyka) - co i jak na rysunku

1

Ściągamy pokrętło przełącznika świateł ciągnąc je mocno do siebie. Znajdziemy tam nakrętkę, którą trzeba odkręcić - ja użyłem do tego kombinerki. Po stronie stacyjki wyciągamy plastikową listewkę pociągając ją lekko do siebie (można użyć śrubokręta aby lekko podważyć)

2

Po ściągnięciu plastikowych listewek mamy dostęp do śrub przytrzymujących osłonę dolną - razem 7 sztuk (5 góra i 2 dół) - 6 sztuk odkręcamy kluczem nasadowym 8. Po lewej stronie, wewnątrz uchwytu otwierania maski jest jeszcze jedna śruba - odkrecamy ją śrubokrętem krzyżakowym, który wkładamy w otwór w czerwonym uchwycie

3  4  5  6

Osłonę mamy już prawie zdjętą. Należy jeszcze wyczepić linkę zwalniania hamulca ręcznego

7

Teraz przy pomocy zrobionego drucika wyciągamy osłonę wraz z wkładem stacyjki (sposób: ustawić kluczyk w pozycję I - piewsza kropka z dwóch licząc od góry, wcisnąć druciki aby zwolniły zapadki przytrzymujące pierścień i wkład i następnie pociągnąć za całość). Niekiedy idzie to dość opornie, ale tylko tak da radę wyciągnąć wkład :)

8

Kolejny etap to wypięcie kostki aby nie uszkodzić niczego podczas wyciągania całej stacykji

10

Luzujemy śrube obejmy trzymającej stacyjkę (2) kluczem 10. Następnie należy przekręcić kluczyk w stacyjce (można to zrobić śrubokretem jeśli wkład został wyjęty, lub samym kluczykiem) - zwolni to blokade i pozwoli na wciśnięcie trzpienia zabezpieczającego stacyjkę przed wyciągnięciem (użyć śrubokręt). W moim aucie kiedyś było włamanie i zablokowano mi stacyjkę, stąd widoczne cięcia szlifierką w miejscu trzpienia :(

9  11

Wypinamy główną kostkę z przewodami z tyłu stacyjki i teraz możemy ją wyciągnąć z kolumny kierowniczej. Trochę się trzeba nagimnastykować aby ją wyciągnąć, ale uwierz mi, że można (trochę poobracać, podociskać i wyjdzie). Gdy już wyskoczy z kolumny wyczepiasz przewody ciśnieniowe i na tym się kończy demontaż stacyjki :)

12

Życzę owocnej pracy !!

CODEC

www.porzadki.com, firma szyk, sprzątanie pomieszczeń, pielęgnacja zieleni, opieka nad grobami, drobne naprawy i konserwacje, mycie ciśnieniowe, Darłowo, odśnieżanie